Boeing se rozhodl Muilenburga propustit minulý měsíc. Reagoval tak na stále se zvětšující krizi poté, co při nehodách na palubách dvou letadel typu 737 MAX, který byl nejprodávanějším modelem společnosti, zahynulo 346 lidí. V pondělí stane v čele firmy dlouholetý člen představenstva Dave Calhoun. Jeho roční základní plat bude činit 1,4 milionu dolarů, na dalších sedm milionů dolarů bude mít nárok, pokud se mu bude dařit plnit firemní cíle.
Letouny 737 MAX již téměř 11 měsíců nesmějí do vzduchu. Firmu přišly náklady s tím spojené na více než miliardu dolarů. Krize kolem 737 MAX a jejich zákaz létání byla vůbec nejhorší za 34letou kariéru odcházejícího šéfa. Muilenburg do Boeingu nastoupil v roce 1985 a na jeho špici se dostal v roce 2015. Kritizován byl za to, že dostatečně nepřiznal bezpečnostní problémy strojů 737 MAX.
Boeing podle pondělní zprávy listu The Wall Street Journal zvažuje, že se výrazněji zadluží, aby měl více hotovosti na řešení problémů s letouny řady 737 MAX. Společnost uvažuje o odložení některých kapitálových výdajů, zmrazení akvizic a snížení výdajů na výzkum a vývoj.
Boeing čelí desítkám soudních sporů s rodinami pasažérů, kteří zahynuli při nehodách letadel 737 MAX předloni v říjnu v Indonésii a loni v březnu v Etiopii. Firmu, která je konkurentem evropského Airbusu, rovněž vyšetřuje americké ministerstvo spravedlnosti a Kongres.
Evropští piloti odmítají návrat poruchového boeingu
Dále čtěte:
Fronta na nebi: evropské letectví má za sebou rok výrazných zpoždění
Praha jako součást USA. Letiště se zajímá o americkou imigrační kontrolu
Na kterém letišti se nejlépe najíte? Za nejvyšší kvalitou musíte do Asie
Soud EU dal za pravdu pasažérům Českých aerolinií v kauze zpožděného letu
Let Smartwings s jedním motorem: posádka pochybila, uvedly aerolinky
Smartwings v létě omezí lety, na vině je odstávka boeingů
10 nejhorších letišť na světě. Podívejte se, odkud pravděpodobně neodletíte včas
Airbus nestíhá uspokojovat poptávku. Zvýšení produkce je složitější, než očekával