Menu Zavřít

Zlepšení přístupu na trhy nečlenských zemí EU

2. 1. 2007
Autor: Euro.cz

Evropská komise zařadila do nové obchodněpolitické strategie Evropské unie nazvané „Global Europe: Competing in the World“ problematiku zlepšování přístupu na trh jako jednu z priorit v rámci hledání cest pro zvýšení konkurenceschopnosti evropského zboží. Zvláštní pozornost je kromě celních sazeb věnována problematice překážek obchodu.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že důležitá je jejich identifikace, proces odstraňování a informovanost o dosaženém výsledku.

Významná je v této souvislosti především komunikace s podnikatelskou sférou v členských zemích, a to tak, aby se informace o jednotlivých překážkách snadno dostávaly na místa, která mohou zajistit jejich odstranění, a aby zpětně podnikatelské subjekty získaly rychle informace o dosažených výsledcích při jejich eliminaci.

Jako jeden z prostředků pro zajištění těchto cílů připravila komise dotazník, jehož vyplnění by uvítala od co nejvíce podnikatelských subjektů a orgánů státní správy v členských zemích. Dotazník s vysvětlením, jak při jeho vyplnění postupovat, je umístěn na internetové adrese: http://ec.europa.eu/yourvoice/ip m/forms/dispatch?form=newMAS. Termín k odeslání dotazníku, který má interaktivní formu, je 12. ledna 2007.

Vyplněním dotazníku lze přispět k budoucí unijní strategii odstraňování překážek obchodu na třetích trzích. V případě jakýchkoliv nejasností se mohou zástupci naší podnikatelské veřejnosti obrátit na pracovníky ministerstva průmyslu a obchodu Pavla Mašína (masinp@mpo.cz, telefon 224 062 664) nebo Jana Zajíčka (zajicek@mpo.cz, telefon 224 062 374).

bitcoin_skoleni

Ministerstvo uvítá, pokud budou informace z vyplněných dotazníků zaslány také na jednu z výše uvedených elektronických adres. Podněty českých firem by měly posloužit k vyplnění tohoto dotazníku ze strany ministerstva jako odpovědného orgánu státní správy.

Výzva Ministerstva průmyslu a obchodu ČR

  • Našli jste v článku chybu?