Masarykovo nádraží Masarykovo nádraží je jedinou lokalitou ze tří zmiňovaných, která má schválenu změnu územního plánu. Zastupitelé jí dali po deseti letech projednávání zelenou letos v červnu poté, co si primátor Hudeček vyvzdoroval proti městské části Praha 1, některým svým kolegům a developerovi zachování rezervy pro další dvě koleje plánované rychlodráhy do Kladna. U Masarykova nádraží se chystá stavět společnost Penta, která v roce 2011 získala od společnosti ING 80procentní podíl ve společnosti ve firmě Masaryk Station Investment. Ta ovládá 66 procent společnosti Masaryk Station Development. Zbývající podíl ve společném podniku založeném pro rozvoj lokality drží České dráhy. „Máme zájem o ty pozemky, které určil územní plán k výstavbě. Celkově by se mělo jednat o přibližně 2,5 hektaru. Předpokládáme, že bychom postavili zhruba 70 až 80 tisíc metrů čtverečních hrubé podlažní plochy. Očekávaná výše investice by měla dosáhnout 150 až 200 milionů eur,“ říká mluvčí Penty Martin Danko. Firmu zajímají především pozemky v ulici Na Florenci, kde dostavuje pětimiliardový komplex Florentinum.
Po deseti letech diskusí je Masaryčka prvním nádražím v centru města, kde se smí stavět