Menu Zavřít

Změna vlastníka se JRC vyplatila. Tři roky od převzetí skupinou Smarty Brands hlásí o 40 procent vyšší návštěvnost i větší tržby

11. 9. 2024
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Smarty Brands
  • Obchody značky JRC a BRLOH se aktuálně těší výrazně vyšší návštěvnosti než v minulých letech
  • Děje se tak pouhé tři roky po převzetí českou skupinou Smarty Brands podnikatele Petra Syrůčka
  • Nové prodejny Smarty.cz – JRC nyní vznikají po celé republice. S výjimkou Brna budou do konce roku k dispozici ve všech zdejších krajských městech, přičemž další pak mají vzniknout v letech následujících
  • Za účelem dodatečného rozvoje prodejní sítě se skupina chystá vydat vlastní dluhopisy. Očekává, že se jí tak podaří vybrat částku 25 milionů korun

Nejprve odkup, pak několikasetmilionová investice následovaná zdánlivě nekonečným procesem budování rozsáhlé sítě kamenných prodejen, ale také alespoň částečné pověstné slízávání smetany. Zhruba tak nějak by se dalo stručně s mírným odstupem popsat převzetí specializovaných gamingových obchodů JRC skupinou Smarty Brands podnikatele Petra Syrůčka.

Od akvizice, která se týkala i jejich slovenské odnože BRLOH, uplynuly již tři roky, přičemž obchodní výsledky naznačují, že šlo o kauf poměrně prospěšný. Oběma značkám, tedy jak českému JRC, tak sousednímu BRLOHu, jež nyní stojí po boku Smarty.cz a Smarty.sk, se zvýšila návštěvnost o desítky procent, přičemž rostou zároveň i tržby skupiny jako takové. Ta by si z loňských necelých pěti miliard korun měla letos polepšit na zhruba pět a půl.

Outstream Placeholder

„Návštěvnost našich nových prodejen, které postupně otevíráme ve spojení značek JRC a Smarty.cz, stoupla o více než 40 procent v porovnání s předchozími monobrandovými prodejnami,“ upřesnil Syrůček s tím, že proces částečného rebrandingu spěje do finiše: „Vnímáme pozitivní zpětnou vazbu, a proto chceme letos dokončit přerod všech obchodů a sjednotit je pod jednotným a zcela unikátním ,pixelovým‘ konceptem.“ Ten se nese ve spojení sekce elektroniky a mobilních telefonů v bílé části a gamingu a IT v části černé.

Nové prodejny jak na běžícím pásu

Jak se vedení skupiny nechalo slyšet, na konci letošního roku by nová síť prodejen měla, respektive bude pokrývat všechna česká krajní města s výjimkou Brna. To znamená, že v nadcházejících měsících přibudou další tři. Konkrétně půjde o obchody Smarty.cz – JRC v nákupních centrech v Pardubicích, Karlových Varech a Ústí nad Labem. K tomu navíc Syrůček a spol. přidají ještě jednu novou kamennou prodejnu značky iWant Apple, která rovněž patří do jeho skupiny, v mladoboleslavské Olympii. A další budou následovat.

„Příští rok máme v plánu otevřít další čtyři až pět nových Smarty.cz prodejen – podle toho, jak dostatečně zajímavá místa v cílových obchodních centrech se nám podaří pronajmout,“ prozradil obchodní ředitel skupiny Rudolf Konečný. „Kromě toho máme v plánu otevřít jednu zcela novou iWant Apple prodejnu a minimálně dvě iWant Apple prodejny budeme redesignovat do nového konceptu Apple Premium Partner,“ dodal vzápětí.

Chystá se emise dluhopisů

Rozvíjet síť vlastních obchodů takto překotným tempem je bezpochyby věc nákladná. I proto museli Syrůček a spol. přijít s nápadem, jak její další budování zajistit po finanční stránce. A tak se  vůbec poprvé v historii celé skupiny – zrodil nápad na emisi vlastních dluhopisů. Jejich prostřednictvím by ve Smarty Brands chtěli vybrat částku 25 milionů korun.

ebf - tip - debata

Skupina Smarty Brands sází na investice do kamenných prodejen. I díky těm si loni přišla na víc než čtyři miliardy korun
Přečtěte si také:

Skupina Smarty Brands sází na investice do kamenných prodejen. I díky těm si loni přišla na víc než čtyři miliardy korun

„V posledních letech jsme dosáhli výrazně rychlejšího růstu, za 30 měsíců jsme postavili více než 30 nových prodejen! To vše díky ohromným investicím. Nechceme v obsazování trhu polevit, proto vydáváme první dluhopisy. Také tím chceme nabídnout našim zákazníkům možnost se podílet na našem dalším rozvoji a úspěchu a také možnost dosáhnout zajímavého zhodnocení u značky, kterou znají a kam pravidelně chodí nakupovat,“ okomentoval Syrůček.

Vedle postupného rozšiřování počtu prodejen ale skupina přirozeně sleduje i další cíle, přičemž jedním z nich je, aby na každém z jejích kamenných obchodů mohl zákazník vyřídit vše, co potřebuje. Jinými slovy, prodejny mají být jakýmsi one-stop-shopem poskytujícím na počkání kompletní servisní služby pro značky Apple, Samsung, Playstation, Xbox a Nintendo. „Mimochodem se tím staneme v našem segmentu největším servisem-poskytovatelem v Čechách, co se týče počtu servisních míst od Karlových Varů po Ostravu,“ doplnil na závěr Konečný.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).