Tradiční značka prodejen potravin Pramen bude k mání.
Samoobsluhy Pramen kontrolovaly v někdejším socialistickém Československu naprostou většinu prodeje potravin či drogistického zboží. Majetek po někdejším podniku se po revoluci rozdrobil a logo i samotnou značku Pramen získal původně řetězec Julius Meinl. Nyní ji vlastní společnost Manhattan Development. Ta registrovanou značku nehodlá sama využít a podle informací týdeníku Profit se ji rozhodla prodat. Cenu zatím neupřesnila.
V Česku přitom v současnosti působí hned několik prodejců potravin, kteří užívají slovo pramen v názvu. Na činnost bývalých státních podniků se snaží navázat především řetězec Pramen CZ, který má pobočky například v Havlíčkově Brodě, Českých Budějovicích či Chrudimi. Zda by některé firmě mohlo pomoci i využití tradiční značky, k tomu jsou odborníci skeptičtí. „Logo Pramen je známo spíše starší generaci. Většina zákazníků se dnes ale při nákupu rozhoduje hlavně podle ceny zboží a polohy prodejny,“ míní ředitel Českého institutu pro franchising Jaroslav Tamchyna. „Musela by se povést podobná retrokampaň, jaká se zdařila v případě limonády Kofola,“ dodává Tamchyna.