Menu Zavřít

Zoot v problémech. Eshop s módou přestal splácet dluhy

17. 1. 2019
Autor: Zoot

Internetový obchod s módou Zoot se dostal do finančních problémů a přestal splácet své finanční závazky. Firma o tom informovala v oznámení pro Českou národní banku. Pohledávky vůči firmě se podle něj snaží získat společnost Natland Finance.

Zoot podle webu E15 centrální bance píše, že nejprve nebyl schopný uhradit úvěr 35 milionů korun od Raiffeisenbank. Bankovní dům následně půjčku prodal společnosti Natland Finance investiční fond. „Podle informací dostupných společnosti Zoot, společnost Natland Finance zároveň jedná s dalšími významnými věřiteli Zoot o převzetí jejich pohledávek, zejména se společností Citibank Europe,“ doplnila firma.

Za příčinu svých problémů označil Zoot loňský výpadek prodeje jarního zboží, což způsobilo propad tržeb. „Z velké části tento výpadek vznikl silným, teplotně podprůměrným koncem zimy a extrémně rychlým nástupem léta. O jarní věci proto nebyl takový zájem, jaký společnost očekávala,“ napsala firma. Výsledkem byly výprodeje zboží ve slevách.

Server upozornil, že už před rokem finanční analytik Finlord Boris Tomčiak uvedl, že dluhy společnosti Zoot převyšují hodnotu jejího majetku. Během loňska navíc Zoot nezískal peníze od akcionářů ani od externích investorů.


Přečtěte si rozhovor:

Majitel Alpine Pro Hrbek: Možná půjdeme do plavek

Majitel Alpine Pro Václav Hrbek


Zoot je podle E15 nyní nucen jednat s dodavateli o restrukturalizaci svých dluhů, tedy o tom, za jakých podmínek by firmě část závazků odpustili. „Kromě Natland Finance, Citibank a dodavatelů jsou významnými věřiteli též vlastníci podřízených dluhopisů, které společnost vydala v celkovém objemu 230 milionů korun,“ napsal Zoot. Podle firmy musí restrukturalizace zahrnovat i dluhopisy.

Za loňské první pololetí Zoot zvýšil tržby meziročně o desetinu na 518 milionů korun, provozní výsledek hospodaření (EBITDA) se ale dostal do ztráty 55,2 milionu korun. Eshop také uzavřel výdejny zboží v Rumunsku. Firma působí i na Slovensku, v minulosti plánovala expanzi na polský a maďarský trh.

WT100

Módní návrhářka Pivcová: Šiju pro toho, kdo nechce nosit polyester

 Štěpánka Pivcová

Dále čtěte:

Chléb, hry a oblečení. Šéf Albi Kokeš startuje byznys s dámskou módou

Kdo slyší kabáty růst. Do českého online trhu s módou míří nové globální firmy i investoři

Budoucnost módního retailu

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

  • Našli jste v článku chybu?