Prodeje
PRAHA (ČTK, han) - Od ledna do listopadu se v České republice prodalo celkem 133 756 nových osobních vozů, což je o 3,9 procenta méně než ve stejném období minulého roku. Prodej osobních automobilů značky Škoda v tuzemsku za jedenáct měsíců letošního roku meziročně klesl o 8,69 procenta na 66 911 kusů. Údaje zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu (SAP). Za leden až říjen se prodalo v ČR nových osobních aut o 4,44 procenta méně než před rokem, propad se tak závěrem roku mírně zpomalil. To platí i pro Škodu, která prodala za deset měsíců o 9,70 procenta méně aut než loni. Podle odhadu SAP by se v celém letošním roce mohlo prodat na 146 750 nových osobních vozů, což by ve srovnání s rokem 2001 byl pokles o necelá čtyři procenta. Podíl Škody, nejprodávanější značky na tuzemském trhu, činil 50,02 procenta, a meziročně se tak snížil o 2,63 procenta. Vozů Renault se v ČR letos do listopadu prodalo 8652, což přestavuje podíl 6,47 procenta. Trojici nejúspěšnějších uzavírá Peugeot s podílem 5,88 procenta a prodejem 7861 vozů. Podíl na trhu větší než pět procent udržel i Volkswagen s prodejem 6920 kusů. Oproti výsledkům za deset měsíců letošního roku nedošlo na prvních devíti místech ke změně pořadí. Z první desítky se však na 13. místo propadla značka Daewoo. O jedno místo si naopak polepšila Hyundai. „Letos se nám dařilo, měli jsme nejlepší rok v historii,“ řekl týdeníku EURO generální ředitel Hyundai Motor CZ Richard Kopečný. Při porovnání se stejným obdobím roku 2001 letos již v první desítce nefiguruje značka Fiat, která byla loni devátá. Posun směrem k vyšším příčkám žebříčku zaznamenaly především francouzské značky Renault, Peugeot a Citroen, ale i Seat a Hyundai.