Výzkum ČSOB
PRAHA (tos) - Největší výzkum spokojenosti klientů s českými bankovními službami zorganizovala ČSOB. Externí agentuře Donath-Burson-Marsteller (DBM) předala e-mailové kontakty na 65 tisíc svých klientů používajících internetové bankovnictví. „Vážený pane, vážíme si, že v oblasti správy Vašich finančních prostředků spoléháte na naši banku. V souvislosti s rozjitřenou veřejnou diskusí o finančních službách bychom Vás rádi s Vaším souhlasem zařadili mezi skupinu klientů, u nichž bychom chtěli formou krátkého elektronického průzkumu názorů zjistit postoje ke službám v bankovnictví,“ stojí v e-mailu podepsaném šéfem ČSOB Pavlem Kavánkem. „Zatím nám odpovědělo šestnáct tisíc klientů, dalších několik tisíc vyplnilo anketu na serveru iDnes, kde jsme si zaplatili prostor formou inzerce,“ řekl týdeníku EURO šéf DBM Michal Donath. ČSOB chce výzkum dokončit v pátek 23. prosince, aby krátce po Novém roce měla k dispozici výsledná data. Některé klienty banky ovšem rozčílila forma výzkumu. Bance především vytýkají, že je k dispozici na nezabezpečených stránkách. „Bez ohledu na skutečnost, že po vyplnění nejsou přenášena žádná citlivá data, odpovídá stupeň zabezpečení přenosu informací plně současným standardům pro tyto účely,“ obhajuje systém Donath. „Jsem přesvědčen, že pokud ze své IP adresy někam napíšu, zda mám dost nebo málo peněz a co dělám s přebytky, a ještě dolů připojím svoji e-mailovou adresu, může to dát hackerovi či konkurenci několik docela zajímavých informací,“ oponuje například jeden z klientů banky. „Třeba seznam klientů ČSOB, kteří používají ve styku s ní počítač i jak zacházejí se svými penězi. A jsou-li u banky spokojeni, nebo se chystají migrovat,“ uvádí zákazník, jehož totožnost slíbil týdeník EURO nezveřejnit.