Menu Zavřít

Zpožďovat novinky se nevyplatí

8. 10. 2002
Autor: Euro.cz

V IT běží čas příliš rychle na to, aby firmy mohly čekat s novými produkty na Invex

V souvislosti s dvanáctým ročníkem Mezinárodního veletrhu informačních a komunikačních technologií Invex 2002 položil týdeník EURO zástupcům společností z oblasti informačních technologií (IT) a telekomunikací dvě otázky: 1) Co si myslíte, že bude dominantním trendem letošního Invexu? 2) Domníváte se, že Invex 2002 bude významně jiný než předchozí? Jaký vývoj tohoto veletrhu očekáváte?

Monika Pavlíčková, ředitelka marketingu a komunikací, IBM ČR

1) Informační technologie vlastně neustále směřují k tomu, že je budeme více a dokonaleji využívat, ale méně vnímat. Nelze hovořit o dominantách, protože Invex je velmi komplexní přehlídkou, nicméně „všudypřítomné počítače“ v nejrůznějších souvislostech bych určitě jako jeden z trendů pojmenovala. Na druhou stranu nechceme zapomínat na veletrh i jako na možnost osobního setkávání s našimi zákazníky i obchodními partnery.
2) Invex je tradičním místem setkání technologií a lidí kolem nich, každý ročník měl - a věřím že bude mít i dále - svou neopakovatelnou atmosféru, své události. Bezesporu je ale potřeba vyzdvihnout, že pozornost, kterou veletrhu v posledních letech věnují orgány veřejné správy, oceňují všichni, kteří si uvědomují význam informačních technologií pro ekonomiku a jimž záleží na prosperitě a postavení České republiky v rámci světového hospodářství.

Veronika Přikrylová, ředitelka marketingu, Microsoft

1) Oproti letům minulým, kdy převažovala běžná nabídka, se letos budou v prezentacích firem mnohem více objevovat řešení jednotlivých produktů. Vzhledem k rozvoji internetu předpokládám, že budou převažovat řešení využívající webových technologií.
2) Neočekávám, že by se letošní Invex výrazně lišil od toho předchozího, jen se postupně čím dál více specializuje a orientuje na odbornou veřejnost. Ale to je spíše přirozený vývoj než radikální změna.

Pavel Kalášek, generální ředitel, Hewlett-Packard

1) Významné postavení, jak je zřejmé z posledních několika let, budou mít mobilní řešení a zařízení, zejména v oblasti multimediální komunikace.
2) Netroufám si předpovídat, záleží na míře kreativity organizátorů a vůli hledat atraktivní řešení společně s vystavovateli. Snaha o zvýraznění a originalita jednotlivých vystavovatelů však přetrvává.

Jana Olejníková, PR & Communication Manager, Siemens

1) Letos bude dominovat oblast multimediální mobilní komunikace a IP konvergence. 2) Invex je v našem regionu nejvýznamnějším veletrhem v oblasti komunikačních technologií. V dnešní takřka „turbulentní“ době již veletrhy nejsou místem pro uvádění novinek, ale stávají se platformou pro setkání odborníků z jednotlivých oblastí a především místem ke shledání se zástupci partnerských společností, k setkání se zákazníky a prostorem pro navázání nových kontaktů.

Tomáš Čech, Country manager, Acer Czech and Slovak Republics

1) Vezme-li se obecný trend, tak myslím, že převládne uměřenost a skromnost, v porovnání s poněkud obřími prezentacemi některých firem v dřívějších letech. Již dávno neplatí, že kdo není na Invexu, jako by nebyl – i ty nejbohatší firmy účast pečlivě zvažují. Z pohledu technologií bude vést komunikace, veškerá mobilní technika, asi i digitální foto a video. V prvních letech Invexu téměř každý čekal s novinkami či slevami právě na Brno, dnes je ale trh tak rychlý, že i týdenní zpoždění novinky se obvykle nevyplatí. Proto neočekávám, že by se právě na Invexu objevilo něco opravdu nového.
2) Každý, kdo pracuje v IT od počátku devadesátých let, musí vidět, jak nesmírně se prostředí změnilo – od komunikačních možností až po dostupnost zboží. Tradiční úlohou veletrhů je kontakt se současnými i potenciálními zákazníky. Ovšem kontakt se stálými zákazníky je možné zajistit efektivněji (zejména vzhledem k vysokým nákladům Invexu) a vzhledem k saturaci trhu potenciálních, „volných“ zákazníků stále ubývá, takže se snižuje efektivita i této funkce veletrhu. Dlouho byla účast na Invexu prestižní záležitostí, ale s neúčastí některých významných firem před dvěma či třemi lety se chápání změnilo. Zatím se rok od roku Invex zmenšuje, a pokud se organizátor nepostará o to, aby přesvědčil potenciální vystavovatele o efektivitě investice – jak službami, tak strukturou návštěvníků – bude se veletrh zmenšovat i nadále.

Martin Ambler, Country Sales Manager, Computer Associates

1) Pravděpodobně komunikace: vysokorychlostní, bezdrátové, multimediální, bezpečné.
2) Invex samozřejmě odráží průběžné změny světa IT. Velké firmy se integrují do ještě větších, nabízejí větší portfolio produktů, které se stále rychleji občerstvuje. Tím pádem již není možné předvádět na akcích typu Invex ani to nejdůležitější, ale hledají a využívají se jiné cesty prezentací a komunikace se zákazníkem. Je zajímavé sledovat, jak na Invex přicházejí firmy, které nemají sice IT jako původní předmět podnikání, ale které již pochopily, že e-business není jen vystavit svou adresu s telefonním číslem na web. Dodavatelé technologií jsou pak skrytě, avšak efektivně prezentováni v ukázkách jejich hotových řešení.

Aleš Mudruňka, ředitel pro Českou a Slovenskou republiku, 3Com

1) Myslím si, že v současné době jsou jedním z největších trendů digitální fotoaparáty a kamery či mobilní kanceláře. Soudím, že vyhledávanější bude spotřební elektronika, která neustále hýří novinkami.
2) Očekávám ještě slabší zájem společností o účast v pozici vystavovatele. Ta je jistě dána stále rostoucím zájmem o fenomén internetu a rovněž finanční otázkou. Neštěstí způsobené srpnovými povodněmi jistě přesvědčilo firmy investovat peníze jinak, například do sponzorských darů pro postižené a podobně. Pokud jde o společenskou stránku Invexu, ta jistě neztratí na svém významu. Potkat obchodní partnery na neutrální půdě mnohdy přináší větší výsledek než několikahodinové jednání za zavřenými dveřmi kanceláře.

Martin Korman, Marketing Development Manager, Intel Czech

1) Dominantním trendem Invexu v tomto roce, ale i do budoucnosti je jednoznačně přechod od prezentace produktů široké veřejnosti k malým „stánkům“ pro obchodní jednání. Tento trend se ve větší či menší míře projevuje na celém světě a Česká republika určitě nebude výjimkou. 2) Odchod velkých i menších vystavovatelů je patrný již několik ročníků a letos bude možné vidět další velký úbytek firem, i naší. Invexu se zúčastníme ve společných prezentacích s partnery, kteří implementují naše produkty. Do budoucna počítám s podobným vývojem.

Daniel Dušek, Bussines Development Manager, Livingston Electronic Services

1) Domnívám se, že tradičně budou dominovat datové a internetové služby. Stále zřetelnější je také zaměření na malé a střední podniky.
2) Významné změny neočekávám, nicméně pro nás to bude jistě zajímavá zkušenost, jelikož loni jsme vystavovali v Brně jako neznámá společnost. Uvidíme tedy rozdíl po našem ročním působení. Navíc věřím, že osobní kontakt se zákazníky a partnery je nenahraditelný a veletrh je určitě vhodná příležitost pro jejich oživení či navázání nových.

Martin Lanc, obchodní a marketingový ředitel, Motorola PCS pro Českou republiku a Slovensko

1) Upřímně řečeno nevím. Dominantní ale určitě bude prezentace hardwarových firem z oblasti informačních technologií a samozřejmě softwarových společností. 2) Domnívám se, že letošní Invex bude víceméně podobný tomu loňskému. Přesto se však nemohu vyvarovat dojmu, že se Invex od oblasti komunikací a hlavně mobilních komunikací odklání směrem k výpočetní technice.

Tomáš Trefný, obchodní ředitel, 2N Telekomunikace

1) Pokud mohu soudit z úzkého úhlu pohledu telekomunikací, po zkušenostech z letošního CeBitu, kterého jsme se zúčastnili, předpokládám, že vlna zájmu o multimediální služby v telekomunikacích se dotkne i letošního Invexu. Zejména nabídka nových služeb GSM operátorů a možností přenosu MMS v prostředí GSM sítí nebo pohled do budoucna na sítě UMTS. V branži výrobců telefonních ústředen očekávejme vyšší koncentrovanost na uživatelské aplikace, které obklopují vlastní telefonní ústředny. Aplikace, které profesionalizují komunikaci uživatelů s jejich zákazníky, zavádějí controlling komunikace, zvyšují uživatelský komfort a umožňují začlenit ústřednu do informačního systému firmy.
2) Stále cítíme, že v měřítku naší země má Invex nezastupitelné místo pro prezentaci výrobků a služeb firem z oboru. Pro naši firmu je tento veletrh vždy dobrou příležitostí upozornit na každoroční novinky, a zejména umožnit našim klientům seznámit se s živými ukázkami „toho nejlepšího“, co na trh dáváme. Z tohoto pohledu neočekáváme významné změny. Věříme, že návštěvnost bude vysoká a zájem o Invex bude růst každým rokem.

Pavlína Mourečková, marketingová ředitelka, Oracle Czech

1) Stejně jako v loňském roce očekávám dominantní postavení spotřební elektroniky. Jednak jsou tyto produkty zajímavé pro širokou veřejnost, která tvoří podstatnou část účastníků veletrhu, jednak se v této oblasti objevují neustále nové převratné novinky, proto má smysl je předvádět.
2) Letos očekávám poněkud menší účast vystavujících firem než v předchozích letech. Za hlavní příčinu považuji finanční krizi v IT sektoru, společnosti se snaží investovat peníze co nejefektivněji. Pro velké B2B společnosti se Invex stává událostí spíše společenskou, své „publikum“ na něm již asi nenajdou.

Tomáš Pavlík, Professional Services Manager, Sybase

1) Určitě internetové technologie, telekomunikace a pravděpodobně i otázka mobilního přístupu k datům.
2) Myslím, že nebude významně jiný, bude asi pokračovat trend posledních let k technologiím a produktům, které zajímají spíše širokou veřejnost.

Jiří Hub, marketingový ředitel, LCS International

1) Domnívám se, ze letošní Invex bude zejména ve znamení sbližování informačních a komunikačních technologií. Podívejme se například na současné kampaně našich operátorů a přenos MMS zpráv. Obdobně i třeba u našich informačních systémů bude možné vidět připojení do systému mobilním telefonem.
2) Očekávám nadále posun image veletrhu směrem do business oblasti. Nemyslím si, že bude letošní Invex významně jiný – v IT běží čas příliš rychle na to, aby firmy mohly čekat s novinkami celý rok právě na tuto příležitost a při ní překvapit.

Adam Bager, prezident, LLP Group

1) Jsem si jist, že letos bude zřetelně vidět Microsoft se svým zaměřením na business aplikace, opět budou dominovat telekomunikace a v neposlední řadě novinky v oblasti DVD a jiných technologií. 2) Osobně jsem Invex nenavštívil několik let, ale umím si představit, že se nic zásadního nezměnilo. Veletrh bude jako vždy velkolepě vyzdoben, budou probíhat pětiminutové konverzace mezi přáteli a kolegy, bude se podávat nepříliš lákavé jídlo a výstaviště zaplní proudy školáků. Bohužel téměř žádní zákazníci.

Martin Žabka, zástupce tiskového mluvčího, Eurotel

1) Ústup velkých expozicí a show pro návštěvníky veletrhu, s postupným přerodem výstaviště na místo ideální pro setkávání s obchodními partnery a firemními zákazníky.
2) I přes klesající trend zájmu patří Invex stéle k nejnavštěvovanějším veletrhům s IT a telekomunikační tématikou. Žádné výrazné události neočekáváme.

Petr Stoklasa, manažer vztahů s médii, RadioMobil

1) Myslím, že stále větší zastoupení na tomto veletrhu bude mít oblast zábavy, multimédií a technologií s tím spojených.
2) Český trh mobilních komunikací je již vyspělý a penetrace mobilními telefony vysoká, velké prezentace na veletrzích nejsou nezbytné. I když do budoucna návrat na Invex nevylučujeme, forma účasti by byla pravděpodobně jiná než dosud.

Roman Frkous, zástupce tiskového mluvčího, Český Mobil

1) Po pravdě řečeno nevím, ale rád se nechám překvapit. Ledaže by někdo opět jako první představil MMS… 2) Rychle se rozvíjející informační společnost, jejíž čas se počítá nikoli po letech, ale po dnech, není příliš nakloněna velkolepým stánkům na odiv a veletržním přehlídkám. O to více však bude Invex ve znamení efektivního setkávání v konferenčních sálech a na seminářích. Lidé, kteří si celý rok především posílají e-maily a telefonují, vždy velmi uvítají možnost osobního jednání, přímé výměny názorů a budování kontaktů. Pro to nabízejí veletrhy typu Invex ideální prostor.

Karel Šotkovský, obchodní ředitel, Telia IC

1) Můj pohled je ovlivněn obtížnou situací na telekomunikačním trhu. Z tohoto hlediska bude dominantním trendem letošního Invexu „ústup ze slávy“, konec zářivé budoucnosti doprovázené obrovskými světelnými a zvukovými show ve stáncích telekomunikačních operátorů. 2) Invex již několik let není pouhým místem, kde se předvádějí produkty potenciálním zákazníkům s cílem uzavřít smlouvu přímo na výstavišti. V posledních letech je stále zřetelnější rostoucí význam doprovodných aktivit, a také letošní ročník bude tomuto trendu věrný.

Tomáš Elbl, produkt manažer, Nextra Czech Republic

1) Soudím, že jedním z hlavních témat letošního Invexu budou telekomunikační řešení, orientovaná zejména na hlasové a konvergované služby. Osobně předpokládám spíše ústup od klasického pojetí výstavy jako prezentace výrobků (hardware) a přiklonění se k oblasti poskytování řešení jako služeb. Myslím si, že mimo prezentace nejmodernějších technologií je Invex ideálním místem, kde by mohl návštěvník nalézt zajímavé možnosti úspory firemních nebo osobních nákladů.
2) Bohužel se obávám, že celková úroveň výstavy bude na úrovni loňského roku, který osobně považuji za velmi slabý. Navíc bude jistě citelně znát neúčast velkých hráčů. Na druhou stranu by právě proto letošek mohl znamenat první krok k posunutí se od cílové skupiny rezidentních uživatelů, tedy zájemců o služby mobilních operátorů a počítačové hry, k odborné veřejnosti.

Svatoslav Novák, předseda, Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí

1) Z technologického hlediska neočekávám převratné novinky. Hlavní trend v oboru ICT bude mířit na služby a technologie kolem internetu. Z podnikatelského hlediska se bude hlavní trend skrývat pod výrazem „Jak přežít a udržet se na trhu“. To je pochopitelné při pohledu na neveselý ekonomický stav informačního a komunikačního průmyslu. Minimální investice, negativní vývoj nejen technologických akciových trhů, nesplněná očekávání liberalizace telekomunikací a rychle sílící česká koruna jsou toho dokladem.
2) Určitě nebude zásadně jiný než předcházející ročník, ale postupně se styl Invexu bezpochyby bude měnit. Klasické vystavování exponátů a čekání na většinou anonymního návštěvníka je nahrazováno cíleným setkáváním lidí z oboru. Příjemné a nerušené posezení bude významnější než přetechnizovaný a přehlušený stánek. Doplnění veletrhu o konference a semináře je důkazem orientace organizátorů na odbornou veřejnost. Invex se pravděpodobně stane jediným seriozním a respektovaným veletrhem ICT v České republice. Jsme poměrně malý trh, kterému z hlediska marketingu asi stačí jediná veletržní akce tohoto druhu.

bitcoin_skoleni

Olga Girstlová, generální ředitelka, GiTy

1) Konvergence a multimédia.
2) Vývoj Invexu úzce souvisí s tím, jak se bude zvyšovat jeho prestiž v rámci evropských veletrhů podobného zaměření. To je úkol jak pro organizátory, jejichž nabídka musí být atraktivní, tak pro vystavovatele a jejich inovační týmy. Tradici, zkušenosti i dobré předpoklady pro to, aby byl Invex středoevropským veletrhem nápadů, veletrh rozhodně má.

Věra Popovičová, Head of Sales Consultancy Services, Getronics

1) Pokud jde o vystavované technologie, nelze dát jednoznačnou odpověď. Předpokladem je, že to budou opět nejatraktivnější oblasti, jako jsou internetové technologie a podniková řešení. Pokud hovoříme o Invexu samotném, je v současnosti trend oslovovat zákazníky spíše jinými cestami než účastí na veletrhu.
2) V posledních letech některé významné společnosti od aktivní účasti na Invexu upouštějí. Jedním z důvodů může být i celková úroveň, která nedosahuje předchozích let. Invex bude muset zřejmě změnit svoji tvář a orientovat se více na byznys.

  • Našli jste v článku chybu?