Internetové zpravodajství má oproti klasickým formám prezentace informací obrovskou výhodu: za autory zajímavých postřehů nemusí stát žádná korporace, cenzura mecenáše nebo politická korektnost. Stačí počítač, připojení na internet… a samozřejmě touha něco sdělit. Pro čtenáře či diváka se však díky velkému množství nadšených bloggerů stává světová síť velice nepřehledným světem, v němž je více než obtížné dohledat relevantní informace k danému tématu. Systém vyvinutý týmem Kristiana Hammonda z Northwestern University v Illinois by ale mohl tento nepříznivý stav „rozčísnout“ díky virtuálnímu zpravodajství, které by na základě klíčových slov automaticky vyhledávalo kýžený obsah a poté jej ve formě blížící se klasickému televiznímu zpravodajství předložilo uživateli. Projekt „News at seven“ (Zprávy o sedmé) není ničím jiným než personalizovanými zprávami. Zajímá vás pohyb akcií na burze nebo spíše móda? Stačí definovat okruh zájmů. Systém poté vyhodnotí klíčová slova a v internetových databázích vyhledá adekvátní informace. V současné vývojové fázi software automaticky proskenuje videoportály, blogy či fotobanky a nabytá data složí do klasického zpravodajského pásma, na které jste zvyklí z televizní obrazovky. V popředí stojí virtuální moderátorka či moderátor, v pozadí běží vizuální složka popisované události. Výsledkem je – samozřejmě v rámci internetové sítě – objektivní komentování dané události či problematiky extrahované z mnoha nezávislých zdrojů. A to vše v reálném čase, respektive s tříminutovým updatem.
Uživatel by tak měl k dispozici čerstvé zprávy a názory zaměřené na konkrétní události doprovázené profesionálním zvukovým i obrazovým materiálem. Odborníci tvrdí, že digitalizované zpravodajství by dnes mělo mít spíše doplňkový charakter, v budoucnu by se však mohlo s televizními zprávami utkat jako rovnocenný soupeř. Má totiž jeden zásadní plus: předkládá ty informace, které uživatel žádá. Nikoliv ty, které jsou v souladu s politikou toho či onoho kanálu.