Menu Zavřít

Zprávy týdne

18. 7. 2002
Autor: Euro.cz

Obchod a služby

Makroexpanze završena
Firma Makro otevřela v Plzni desátou pobočku, čímž dosáhla plánovaného počtu prodejen. Nové centrum na Borských polích přišlo na 600 milionů korun, prodejní plochou 7200 metrů čtverečních patří k menším. Letos hodlá Makro zvýšit obrat o tři miliardy korun proti loňským 32 miliardám.

Nova si vede
Společnost CET 21 držící licenci televize Nova předčasně splatila v pátek 12. července půlmiliardový úvěr bance ABN Amro. Firmy kolem Novy letos dosáhnou zisku před zdaněním ve výši 1,7 miliardy korun - konkrétně CET 21 očekává 686 milionů, Česká produkční 2000 počítá s 924 miliony a dceřiná firma Mag Media 99 prodávající reklamu plánuje zisk 82 milionů korun - ta jediná počítá s meziročním poklesem.

Dvacetitisícové dluhy
Průměrný Čech dosud utratil za zboží kupované na splátky 21 623 korun. Neplatí to obecně, taková čísla vyplývají z průzkumu mezi klienty společnosti Český Triangl, která nabízí splátkový prodej pod značkou CCS Triangl. Formou splátek více utrácejí muži, nejsilnější je cílová skupina 21 až 30 let.

Probuzení zemědělci
Na globalizaci maloobchodu zareagovali tuzemští zemědělci. V průběhu července založí odbytové družstvo Agroodbyt pro společný prodej a nákup klíčových komodit a přímé vztahy s výrobci.

Joj dosud bez posily
Česká produkční invest stále nenašla partnera, který by převzal menšinový podíl ve slovenské televizi Joj. Podle bratislavského týdeníku Trend o vstupu jednal MEF Holding s mediálním podnikatelem Ivanem Kmotríkem, který mimo jiné spoluvlastní distribuční firmu Mediaprint-Kapa.

WT100

Doplatí na Argentinu
O dvě třetiny slabší bude zisk nizozemské maloobchodní firmy Ahold NV. Důvodem je převzetí závazků od firmy Velox Retail Holdings, jež je partnerem Aholdu na argentinském trhu a která přestala splácet bankovní dluhy. Aholdu tak vzrostou výdaje o dalších 350 až 450 milionů eur.

  • Našli jste v článku chybu?