Peníze z unie
Novou automobilku Toyoty a PSA Peugeot-Citroën, která vyroste v Kolíně, hodlá částečně financovat Evropská investiční banka (EIB), dodá kolem padesáti procent celkového objemu investic. Banka je hlavním poskytovatelem financí pro Evropskou unii, ale stále více půjčuje také kandidátským zemím. Japonsko-francouzské automobilové konsorcium do projektu investuje 1,5 miliardy eur (asi 45 miliard korun). O půjčce banky by mělo být rozhodnuto do šesti týdnů.
Úvahy o podpoře
Italská vláda by mohla nabídnout strojírenskému a automobilovému koncernu Fiat pomoc v podobě podpory vývoje technologie šetrné k životnímu prostředí. Není jasné, zda by tyto pobídky měly formu daňových úlev pro firmu nebo dotací zájemcům, kteří by si ekologicky šetrné vozy koupili. Vláda však nehodlá dočasně finančně podporovat výměnu starého automobilu za nový. Tento program, který v minulosti praktikovala, měl jen krátkodobý efekt a po prudkém růstu následoval v roce 1998 stejně strmý pád prodeje.
Chtějí investovat
Japonská firma Aoyama Seisakusho chce v lovosické průmyslové zóně koupit zhruba osm hektarů pozemků. Stala se tak třetím japonským investorem, který do Lovosic přichází. V příštím roce tam vybuduje závod na výrobu spojovací techniky pro automobilový průmysl. O prodeji pozemků by měli rozhodnout lovosičtí zastupitelé na svém červnovém zasedání. Investice japonské firmy by se měla pohybovat kolem 25 milionů dolarů, což je zhruba 840 milionů korun. V průběhu tří let by měla firma vytvořit asi dvě stě pracovních míst.