Menu Zavřít

Zprávy týdne

2. 8. 2002
Autor: Euro.cz

Obchod a služby

Čtvrtmiliardové vstupné
Některý ze státních hradů či zámků navštívilo loni bezmála sedm milionů návštěvníků. Stát na vstupném vydělal asi 263,3 milionu korun. Průměrná vstupenka v ceně 39,50 koruny tak podražila za pět let o dvanáct korun a šedesát haléřů.

Tisková reklama sílí
Tuzemská vydavatelství letos v prvním pololetí utržila 6,28 miliardy korun, a zaznamenala tak meziroční růst o 734 milionů. Tradičně nejvíce - 17,4 procenta - si ukousla společnost Mafra, které se 16,9 procenta těsně šlape na paty firma Vltava-Labe-Press. Trojkou na trhu je Ringier se 7,2 procenta.

Honysovy zprávy se nelíbí
Předsedovi Rady České televize Janu Mrzenovi se nezamlouvá nová koncepce veřejnoprávního zpravodajství, kterou připravil Zbyněk Honys. Skončit má publicistický pořad „21“ či pozdněvečerní relace Události Plus, celkově ubude času věnovaného zpravodajství. Radní se budou změnami zabývat v polovině srpna.

MM25_AI

U diplomatů skončili
Spolupráci s firmou Certos ukončil šéf resortu diplomacie Cyril Svoboda. Společnost organizovala pro ministerstvo veřejné zakázky. Přes původní náznaky však vypovězení smlouvy podle ministerstva nemá být spojováno s podezřelými machinacemi, o nichž se v souvislosti s resortem mluví.

Jumbo šestkrát na prodej
Portugalská síť Jeronimo Martins hodlá prodat svých šest hypermarketů Jumbo provozovaných v Polsku. Jejich loňské tržby dosáhly zhruba 100 milionů eur. Uvažovanými kupci mají být firmy Ahold, Carrefour či Leclerc.

  • Našli jste v článku chybu?