Menu Zavřít

Zprávy týdne

11. 7. 2002
Autor: Euro.cz

Obchod a služby

Evropané se baví
Teroristické útoky proti USA nijak nepoškodily evropský trh volného času. Studie společnosti Ernst & Young tvrdí, že ve všech sektorech zábavního průmyslu vzrostl obrat. Firmám sice stouply náklady, především personální, jejich zisková marže však zůstala na stejné úrovni. Podniky v odvětví přesto hodlají v následujících třech letech investovat méně, než uváděly loni: namísto 93 milionů eur připadá v průměru na každou společnost zhruba 40 milionů investic.

Diskonty útočí
Supermarket jako místo nejčastějších nákupů potravin uvádí podle nové studie Incomy Supermarket 2002 již méně než 25 procent populace. Za čtyři roky tak tento prodejní koncept ztratil čtyři procentní body, zatímco cenově levnější diskonty vyrostly z deseti na dnešních šestnáct procent. Hypermarkety dokonce posílily svou pozici o osm procent za jediný rok. Podle Incomy s odlivem zákazníků klesá také celková image supermarketových řetězců.

Terminál pro zásilky
Kurýrní společnost DHL uzavřela smlouvu s Českými aeroliniemi o pronájmu nového cargo terminálu na ruzyňském letišti. S jeho stavbou se začne v říjnu a v provozu má být od příštího podzimu. Roční kapacita nových prostor počítá až se šedesáti tisíci tun, budovu bude využívat také Česká pošta.

WT100

Tesco nakupovalo
Třináct hypermarketů, dva rozestavěné obchody a řadu parcel koupila v Polsku za 420 milionů liber firma Tesco od tamního řetězce HIT. V současnosti polské Tesco provozuje patnáct hypermarketů a 47 supermarketů.

Království v Orlických horách
Koncem září prohlásí dvacet obcí v Orlických horách své území za Kačenčino království. Nejde o recesi, ale o záměr zvýšit od příští sezony výnosy z cestovního ruchu. Název turistické říše je odvozen od postavy Kačenky, která se objevuje v řadě místních pohádek.

  • Našli jste v článku chybu?