Budiž růst, jako by řekl Mark Zuckerberg (na snímku), a akcie Facebooku poslechly.
Promluvil poprvé od vstupu sociální sítě na burzu, kdy se firma ocenila na 38 dolarů za akcii. Od té doby však klesla o více než polovinu a z tržní kapitalizace umazala 50 miliard dolarů.
„Pochopitelně nás to zklamalo,“ komentoval vývoj ceny akcií Zuckerberg. A stejně jako v dřívějších materiálech pro burzu dodal, že Facebook je na dobré cestě vše změnit. Cenné papíry během následujícího dne vyskočily o osm procent na 20,9 dolaru za kus.
Na konferenci Disrupt pořádané technologickým magazínem TechCrunch zároveň Zuckerberg odmítl spekulace o tom, že by Facebook měl vyvíjet vlastní mobilní telefon. Větší šanci má prý s aplikacemi pro existující platformy, které dříve zanedbával.
Smartphone Facebooku by prý nové uživatele výrazně neoslovil, vysvětlil Zuckerberg den před odhalením nového iPhonu 5 od Applu.
Daleko větší nadšení analytiků rozpoutala jeho zmínka o možnosti zaměřit se na internetové vyhledávání, lukrativní byznys, jemuž dosud dominuje Google. A Facebook tak má být podle řady expertů snad jedinou
společností, která by mohla pozici Googlu ohrozit.
Facebook navíc minulý čtvrtek spustil reklamní burzu Facebook Ad Exchange, která nabízí inzerentům možnost reagovat s kampaněmi na události v reálném čase. Globální trh tohoto přístupu k reklamám přitom představuje až čtyři miliardy dolarů.
Ukousnout si z nich pořádný kus by Facebooku mohla pomoci studie Kalifornské univerzity zveřejněná v časopise Nature, podle níž díky cíleným reklamám na sociální síti v roce 2010 šlo k volbám o 60 tisíc lidí více a dalších 280 tisíc lidí pošťouchly nepřímo.